Cuma , 24 Ekim 2014
Güncel
Anasayfa / Teknoloji / Teknolojinin Gelişimi

Teknolojinin Gelişimi

Teknolojinin GelişimiTeknoloji başdöndüren bir hızla gelişiyor hiç şüphesiz. Herkes yeni nesil teknolojiyi takip etmeye çalışıyor. Ben bu tutumdan sıyrılmak istiyorum. Ben gelişen teknolojiyi değil, teknolojinin tarihini anlatmak istiyorum. Fakat kendi gözümle takip ettiklerimi. 1991 yılından süregelen gelişimi anlatmak istiyorum. 1985 doğumlu biri olarak teknolojinin gelişiminde gördüklerimi anlatacağım.

Teknoloji ilk hayatıma 1991 ile girdi diyebilirim. İlk kez hiç ulaşamadığım bir bilgisayarı gördüm. Babamlar artık muhasebelerini eve taşımayacaktı. Her akşam evde yaptıkları hesap kitabı dükkanda bitirmek için ben 6 yaşımdayken bir bilgisayar aldılar. Bilgisayarda Windows 3.1 bile yoktu. Bilen bilir Windows 3.1’i. Windows 95’den önceki Windows sistemi. Tam bir devrimdi Windows 3.1 Dos ortamından görsel bir ortama aktarılan çok ciddi bir çalışmaydı. Babamlar o zaman ETA programını kullanıyorlardı. Bilgisayarlar Pentium filan da değildi. 386x işlemcili bilgisayarlar. PS1 klavyeler vardı.  Şu an Ps2 hatta USB klavyeler kullanılıyor. O zaman takoz kadar büyük klavye girişi vardı :) Daha her şey çok yeni sayılırdı Türkiye’de. Mouse diye bir kavram bile çok yeniydi. Windows 3.1’i olanlar kullanıyordu mouseları.

Bu süreçte sadece uzaktan gördüğüm bir ETA programı vardı. F:/> de duran Dos ortamını hiç unutmuyorum. Muhasebeci abime sorduğumda F simgesi Novel firmasının simgesi diyordu. Hiç anlayamamıştım. Novel firmasının adında F bile yoktu :) Belki de kafadan atmıştır bilemiyorum. Yatay kasalarda duran bu bilgisayarlar kasalarıyla çok yer kaplıyordu. O zaman en büyük monitör 14″ görüntü kalitesi çok düşük monitörlerdi. Bilgisayarla içli dışlı olamadığımdan o zamanda bilgisayar özelliklerini bilemiyorum. Uzaktan uzağa 5-6 sene bilgisayardan uzak ve yakın arası bir dönem geçirdim. 1996 yazında ilk bilgisayarımı almıştık. 1996’da ne millet internet kavramını biliyor. Ne de bilgisayar kavramını. Nevşehir küçük bir şehirdi. Bilgisayar alan ender kişilerdendik. 1.500 küsür dolar tutmuştu. O bilgisayarımı çok iyi hatırlıyorum. Ekran kartı 4x ekran kartıydı. Ses kartı da 4x ses kartı idi. Bilgisayarımın harddiski 1.01 GB idi. Hani cebimizde bile 2 gb’den az olmayan flash disklerin yarısı kadar hafızası olan :) Bir tane yaka mikrofonu ile ses kayıtı yapıp, paint ile oynardık :) 2 tane cd’miz vardı o da bilgisayar cdleri gözüm gibi bakardım. Çünkü CD çok kıymetli bir şeydi ki herkes göremezdi bile.

Pentium 100 bilgisayar 100mhz ram 16 mb SD ram vardı. Şu an en düşük SD 1 gb :) O ara bir bilgisayar oyunu vardı. 4 disketlik olduğunu duymuştum. Ne kadar sevindiğimi anlatamam. Çünkü her oyun tek disketlikken 4 disketlik oyunun kalitesi tartışılmazdı. 1.44 mblık disketler 4 taneden 6 mb ediyor etmiyor bile. Bizim için süper bir oyun sayılırdı.

Birgün düzensiz bir elektrikten dolayı ekran kartımı yaktım. O esnada fiyatları da çok pahalı idi. Yeni duymuştum 3dfx Voodoo Banshee ekran kartı almıştım. Her oyunu açacaktı. :) Sanki ne oyun varsa. Cd oyun bile yoktu doğru dürüst. Bir yaz Fifa 97 CD’si elime geçti. Kaçağını 1997 yılında 4 liraya almıştım. Belki bugünün parası ile 40 milyon :) O oyunu oynamak için evimize gelen çocuklar olurdu.

Teknoloji geliştikçe sistemler gelişti. Windows 95, Windows 98, Windows 98 II. Edition, Windows Me, Windows XP, Windows Vista gibi değişik sürümlere zamanla geçecektim.

İnternet’e 1999 yılında geçince her türlü şeye merak sarıyordum. Yaka mikrofonumla teypten çaldığım müzikleri kaydediyordum :) O zaman o kadar teknoloji vardı. T1 uydu internet olduğunu ta o zaman duymuştum. Türkiye’de çevirmeli bağlantı bile çok yeniydi. Aylık 20 lira internete öderken bir de bağlantı ücreti ödüyorduk. Saniyede 1 kblık download yaparken 3-4 kb gördüğüm zaman havalara uçardım.

Mp3 kavramını ilk duyduğumda Napster programıyla tanıştım. Napster o zaman ücretsiz idi. Nevşehirde o zaman müzik cd’si bile çok ender satılırdı. mp3 bilen bile yoktu. Ben piyasaya çıkmayan yabancı müzikleri napsterdan indirmeye başlamıştım. Tabi türk müziklerini bulamıyorduk. Çünkü mp3 kavramı türkiyede pek bilinmiyordu. Merak bu ya 2000 yılında CD Writer aldım 210 TL idi. Nevşehir’e satılan ilk cd writer olmuştu.(1 milyona 15 dolar alabildiğimiz zamanda bu fiyattı :) ) 8x 4x 4x hızlarında cd writerdı. Bir cd’yi tam 28 dk.’da kayıt ediyordu. İndirdiğim müzikleri mp3 cd’si yapmaya başladım ve müzik marketlere bunu anlatmaya çalışmıştım. Çoğu kişi bunun daha ne olduğunu tam olarak bilmiyordu.

Napster tarzı programlar çoğalmaya başlamış.(Kazaa, Emule vs.) ben de mp3 indirmekten sıkılmaya başlamıştım. Mirc ile değişik insanlarla sohbet ediyorduk.  O zaman piyasada ICQ devrimi başlamıştı. 86260202 icq numaramı bile ezberlemiştim. 2 yahudi çocuğunun kurduğu icq büyük bir dev olmuştu.

İnternette site bilmek bilgisayar bilmek ile eş tutuluyordu. Ne de olsa bir Google yoktu piyasada. Yahoo vardı onun araması da çok zayıftı. Ben site ezberlemeye başlamıştım bile :)

1998’de kurulan Google adını 2001-2002 de duymuştum yanlış hatırlamıyorsam. İşte Google interneti değiştiren bir çığır açmıştı. İnternet kullanıcısı sayısı her geçen gün artmaya başlamıştı. Daha anlatılacak bir çok şey var bu kesin. Fakat neler anlatırız bilemem. Ama bildiğim bir şey var. 1996da aldığım bilgisayar 1 gb hafızaya sahipken bugün cebimde 16 GB flash bellek taşıyorum. Ve inanıyorum ki 5-6 sene sonra 16 TB (terabyte=1024x1GB) flash bellekleri cebimizde kullanmaya başlayacağız. Artık hayal edilip de yapılamayacak şey olmayacak galiba.

Teknoloji nasıl gelişir bilemem ama insan sonuçta mutsuz olacağı kesindir. Çünkü sahip olamamak insanı üzer. Teknolojiye de kimse tam anlamda sahip olamıyor. Çünkü çok hızlı değişiyor. 1996’da biz en iyi bilgisayarı satın alalım diyerek aldık. O zaman 2 çeşit bilgisayar vardı. Şu an 50bin çeşit ekran kartı var belki.(marka,hafıza,işlemci,fan farkına göre ekran kartları)

Sizin gözlemlediğiniz eskiye dönük benim unuttuğum teknolojik gelişmeler nelerdir ? Benimle paylaşırsanız memnun olurum.

Hazırlayan : Cihan KÜSMEZ

Cihan KÜSMEZ Kimdir ?

Makalelerinin Toplam Okunma Sayısı: 1.694.794


2002 yılında başladığım yazı hayatıma ilk önce 2007 yılında blogspot ile devam ederken daha sonra 2009 yılında Wordpress ile devam ettim. 2009'dan bu yana Cihan Blog'ta yazmaktayım. Yazılım, Diziler ve Sosyal Medya ağırlıklı yazıların yanı sıra güncel konular ile ilgili yazılar da yazmaktayım.
  • http://www.cihanblog.com AhmeDi

    benim bilgisayar deneyimim o kadar eski değil ama çok acayip anılarım var aynı böyle :) ilkokulda çok iyi hatırlıyorum bilgisayar dersi vardı ama bilgisayar yoktu.Teorik olarak öğreniyorduk tabi birgün hoca sınıfa o eski toplu farelerden getirmişti, olağanüstü olay :D herkese sırayla fareyi tutturmuştu fare böyle tutulur diye :D

    İlk bilgisayarım 500mhz 128mb ekran kartı, ramini hatırlamıyorum. Bilgisayar alıncaya kadar internet kafelerden çıkmıyordum ama aynı zamanda internet nedir bilmiyordum :D interneti sadece flash oyun oynayabileceğim yer olarak düşündüğümü hatırlıyorum :D

    ilk bilgisayarı aldığımda fifa200 yüklemiştik.ooo süper oyun, hoparlorler yoktu ama sessizde oynuyorduk sorun yok :D

    hatta oyunda problem vardı gol sayısı çok olunca oyun kapanıyordu bizde az sayıda gol atıp sonra zaman felan geçiriyorduk.

    Hasılı, benim bilgisayar deneyimim 10,5 sene civarıdır ama internet daha az.Mirc zamanına da yetiştik tabi :D

  • nhmym44

    Teşekkür ederim abicim çok güzel bir yazı yazmışsın. Daha uzun bir yorum yazmak isterdim ama acelem var :)

  • http://www.cihanblog.com/ AHmet Genç

    Benim pc ile tanışmam diye bişey yok aslında :) Çünkü hatırlamıyorum diyebilirim :) Ama hatırladığım kadarıyla bilgisayar ile babamın memurluk yaptığı yerde tanıştım . O zamanlarda Windows 95 vardı sanırım :) Ben pc de street fighter oynarmışım onu bile hatırlamıyorum babamlar söylüyor :)

    Daha sonraları internet cafe diye bişey oldu . İlk internet cafe açıldığında meraklı gözlerle biraz çekingen içeri daldık . O zamanlar şuanki yaptığım işlerle hiçbir alakam yoktu . Sürekli oyun oynardım . Özelliklede half-life . Mükemmel bir oyundu … Hala daha canım sıkıldığında birkaç el atarız :D

    Teknolojiyi pek takip etmedim daha doğrusu edemedim . Babamın ilkokuldan beri bilgisayar al diye başının etini yedim . Sonunda LGS sınavlarını başaramayıp kendimi meslek lisesinde bilgisyaar bölümüne attım . İşte teknolojiyi takip etmeye o sıralarda başladım . Babam harçlık verdiği zaman direk markete gidip pc net dergisi alırdım . Meslek lisesine girdiğimdede artık XP gibi mükemmel bir işleitim sistemi çıkmıştı . Ama internet dünyasından bahsedecek olursak , çok büyük değişimler var . Özelliklede google .

    Şimdi kendi kendime bazen diyorum . Ben bilgisayar ile keşke 2000 li yılalrda tanışsaydım . Yani oyun manasıyla değilde internet manası ile . Belki şuanki konumumuz biraz daha farklı olabilirdi …

    Herneyse kendimi hayat hikayemi anlatıyorum gibi hissetim bir anda . İnşallah boş konuşmamışımdır …

    İyi günler arkadaşlar .

  • ahmet

    malsınız