Pazartesi , 20 Ekim 2014
Güncel
Anasayfa / off-Topic / Eğitim / Matematik Dersi Çalışırken Dikkat Edilmesi Gereken Püf Noktalar

Matematik Dersi Çalışırken Dikkat Edilmesi Gereken Püf Noktalar

matematik-saat-resmi

İyi Günler Öğrenci Arkadaşlar

Bu yazımı sizler için yazıyorum. Lise veya ortaokul öğrencisi iseniz ve ders çalışırken matematik sizi sıkıyorsa veya konuyu tam olarak anlayamıyorsanız aşağıdaki tavsiyelerim size faydalı olacaktır.

Matematik Çalışırken Ezber Yapmayın

Evet arkadaşlar matematik çalışırken en kötü yöntem ezber yöntemidir. Çünkü size bir şey kazandırmadığı gibi ezberlediğiniz sorudan biraz farklı bir soru gelince soruyu büyük bir ihtimalle yanlış yaparsınız.

Tanımlara Dikkat Edin

ÖSS ve OKS öğrencilerinin en tipik özelliği tanımlara dikkat etmemektir. Aslında bu konuda öğrencilere kızmak doğru olmaz. Hata sistemi düzenleyenlerde. Çünkü öğrenciler için asıl amaç sonucu bulmak olmuş. Yani sonucu bul da nereden bulursan bul. İster kafadan salla istersen kısa dersane metodları ile yap. Oysa matematikte amaç sonuç değildir. Matematikte amaç sonuca nasıl gittiğindir. Üniversitede matematik bölümü ile alakadar bölümlere giden arkadaş bunu görecekler.

Örneğin bir soru yazıyor. f(x) : A–>B   g(x): B–>C fonksiyonlar olsun. bana fog(x) i bul diyor mesela.(f ve g nin tanımları herhangi bir şey olabilir.) Öğrenci ne yapıyor. f ve g fonksiyonunun değer ve tanım kümelerine bakmadan diğer onların tanımlarına bakıyor. Kafasına göre fog(x) yazıyor. Oysa bu soru böyle yapılamaz. Çünkü buradan fog(x) değil. gof(x) tanımlıdır. fog(x) için bir değer bulsanız bile doğru değildir. Çünkü burada fog(x) için bir tanım söz konusu değil.

Soruları okurken baştaki bu tip tanımlara dikkat ediniz.

Çalışırken Acele Etmeyin

ÖSS ve OKS her ne kadar bizleri aceleci olmaya alıştırıyorsa da ders çalışırken acele etmemeliyiz. Bazen 500 soru çözmekten 50 soru çözmek iyidir. Çünkü acele ve anlamadan çözülen sorular sene sonundaki büyük sınavda sizi hüsrana uğratabilir.

Bilmediklerinize Çalışın

Yine ÖSS ve OKS öğrencilerindeki bir yanılgıdan bahsetmek istiyorum. Rasyonel sayıları rahatlıkla çözebilen bir öğrenci mutlak değeri tam kavramadıysa onu çözmek istemez. Ailesi onu ders çalışmaya zorladığında çocuk 500 soru çözdüm, 300 soru çözdüm diyebilir. Ailenin sevinmesi maalesef boşunadır. O 300 soruyu çözeceğine hiçbir zaman yapamadığı bir mutlak değer sorusuna 1-2 saat zaman harcasa ve çözümünü öğrense çözdüğü 300 sorudan daha hayırlıdır.

Bilmediğiniz konulara harcadığınız zamanı kayıp görmeyin. Aksine bildiğiniz konulardan yüzlerce soru çözmek bir kayıptır.

Ders Çalışırken veya Sınav Esnasında Diğer Öğrencileri Düşünmeyin

Ders çalışırken falanca öğrenci şu neti yaptı ben bu kadar yapabildim vs. deyip ne üzülün ne de sevinin. Çünkü ÖSS veya OKS’yi size arkadaşınız kazandırmayacak veya kaybettirmeyecek. Onu geçmiş olmak veya gerisinde kalmak sizi ne üzsün ne de sevindirsin. Eğer bu dediğime dikkat etmeyip diğer öğrencilerle meşgul olursanız inanın o seneniz size zindan olur.

ÖSS ve OKS’de başarı düşünce olarak bireysellikten ama çalışma olarak grup olarak çalışmaktan geçer. Düşünce olarak bireysellik şudur : “Çalışma grubunuzla sadece ders çalışıyorsunuz. Notu sizi alakadar etmez.” Tabi bunda da denge olmalı. Tutup da arkadaşınız 60 net yapıp siz de 58 net yapınca 3 net daha yapmalıyım demeniz normal. Bu size başarı getirir. Fakat 80-85 net yapan birini görünce moral bozup üzülmek yersizdir.(90 soru gibi düşündüm. Benim zamanımda öss öyleydi.)

Kendinize İnanın

Manevi değerleri kuvvetli kişiler manadan aldıkları güçle kendilerine inanırlar. Eğer manevi değerlerinizde zayıflık varsa onları güçlendirmeye çalışabilirsiniz.

Kendine inanma ve güven matematikte başarı için en önemli temeldir.

Azimle ve İstikrarla Çalışın

Azimle çalışırsanız başaracaksınız buna inanın. Şu hataya kesinlikle düşmeyin. Bugün 300 soru çözdüm yarın 50 soru çözsem de olur. Kesinlikle yapmayın. 2 günde bu usül ile 350 soru çözeceğinize her gün 100 soru çözmeniz daha iyidir.

Çünkü başarı istikrarda gizlidir.

ÖSS ve OKS’de öğrencilere başarılar dilerim

Cihan KÜSMEZ

Cihan KÜSMEZ Kimdir ?

Makalelerinin Toplam Okunma Sayısı: 1.692.771


2002 yılında başladığım yazı hayatıma ilk önce 2007 yılında blogspot ile devam ederken daha sonra 2009 yılında Wordpress ile devam ettim. 2009'dan bu yana Cihan Blog'ta yazmaktayım. Yazılım, Diziler ve Sosyal Medya ağırlıklı yazıların yanı sıra güncel konular ile ilgili yazılar da yazmaktayım.
  • omer

    sizin sayenizde matematiğimi geliştirdim en son bu yazıyı gecen gün gormustum okudum ve bunları denedım başarılı oldum :) cok saolun

  • Derin

    Elinize sağlık deneyeceğim umarım faydasını görürüm…

  • Hakan

    Blog hayatınızda basarılar deniyecem inşallah faydası olur güzel bir yazı olmuş tebrik ederim

  • merve

    çok güzel yazılar vr çok tşk

  • ismail

    Ellerinize saglik hocam guzel olmus bende bir deneyecem insallah bu sefer matematik sorularini rahat cozerim :)