Cumartesi , 17 Ağustos 2019
Güncel
Anasayfa / Yazar Eğitimleri / Blog Konularında Etiketleme

Blog Konularında Etiketleme

Sitemizdeki yazar arkadaşları eğitmek adına açmış olduğumuz Yazar Eğitimleri bölümüne ilk katkı benden olsun istedim. Bildiğiniz gibi her bilim dalında sınıflama ve gruplandırma konuları mevcuttur. Tarih dersinde dönemler vardır. Biyolojide türler vardır. Fizikte olaylar vs. İşte bunun bir benzeri de Blog yazarlığında söz konusudur.

Kategori ve Etiketleme Blog’un bir nevi türlere bölünmesi bir nevi dönemlere ayrılması gibidir. Bu bölünmeler konuların daha derli toplu ve daha anlaşılır ve kolay bulunur hale gelmesi için yapılır. Sitemizdeki yeni yazar arkadaşlar kategori ve etiket mantığını tam olarak kavrayamamış olabilirler. Kategori konusunda pek sıkıntımız olmasa da etiket konusunda ciddi sıkıntı sahibiyiz.

Öncelikle şunu belirteyim. Kategori kapsar etiketi. Etiket gelişirse kategori olur. Örnek verelim. Android kelimesi etiket diyelim ve cep telefonu kategorisi altına açılan bazı konular android ile etiketlenmiş olsun. Şimdi siz belli sayıya gelmiş bir etiketi kategori yapmaya karar verebilirsiniz. Ama 3-4 konu varsa onun kategori olması mantıksızdır.

Bu kadar açıklamadan sonra gelelim etiketlemeye. Neler etiket olabilir ?

— Ünlü kişiler, markalar, özel isimler, nesneler vs.

Etiketin amacı küçük gruplar oluşturmaktır. Grup derken grup üyeleri alakasız olmayacak alakalı olması gerekir. Hemen örnekleyelim. Yetenek Sizsiniz Finali olsun. Onunla ilgili konu açacaksınız. Eğer konu içinde Acun Ilıcalı ile alakalı durum varsa Acun Ilıcalı etiket olabilir. Yetenek Sizsiniz etiket olabilir. Fakat final kelimesi etiket olamaz. Olması mantıksızdır.

Neden ?

Final ile etiketlenen her konu gelecek. Öyle ise üniversitede final sınavı ile ilgili konu açılsa o da gelecek. Final destination filmi için final etiket girildi ise o da gelecek. Galatasaray finale kalsa o da gelecek. Peki şimdi ne oldu ? Biri dağda biri bayırda. Bir konu bütünlüğü oluyor mu ? Olmuyor.

Peki direk adı alabilir miydik ?

Yetenek Sizsiniz Finali etiket olur muydu ? Olabilir. Fakat 3-4 sene oynamış ise ve her sene etiket oluşturacaksan mantıklı. Yetenek sizsiniz finallerini gruplamış olursun.

Arkadaşın biri zarar diye etiket koymuş. Zarar ne zararı ? firma zararı mı yiyeceğin insana zararı mı ? Ne bu ?

Hele en verimsiz etiketleme türü de şu. Mobil konu açacak. Samsung bilmem ne konusu olsun. İşletim sistemi android ya. Yazıyor arkadaş etiket olarak

“Telefon, Cep Telefonu, Akıllı Telefon, Smart Phone, Android, Android 4, Android 4.2, Cep, Samsung, Note, Note 3” vs. vs. Bu etiketleme değil ki. Bu sadece çorba. Ne SEO açısından faydalıdır. Ne de kullanıcı için caziptir. Ya zaten Cep telefonu kategorisindesin. Etiketlere telefon yazmaya ne gerek var. Samsung markayı yaz. Akıllı Telefon yazmaya ne gerek var. SEO açısından yazıyorsan yazma konu içinde akıllı telefon de. Şimdi akıllı olmayan telefonu konu olarak açan mı var ? Kim 3310 gibi bir telefonu anlatıyor ?

Etiket basit : “Samsung, Android, Note”

Note 3’e gerek bile yok. Ya da Note 3 yaz. Note yazma tek başına.

Amaç şu kardeşim. Mantıklı küçük gruplar oluşacak mı ?

Samsung yaz, Kemal Kılıçdaroğlu yaz, Cübbeli Ahmet Hoca yaz. Bunlardan korkma çünkü bunlar doğru gruplar oluşturur.

Son olarak etiket oluştururken cümle ve destan yazmaya kalkma. Sigaranın zararını anlatacaksan Sigaranın Faydaları ve Zararları gibi etiket oluşturma. Çünkü bu blog’da sigaranın zararı ile kaç yazı yazılır. Bence ya bir ya iki daha fazla olmaz.

Etiket oluşturmada lütfen biraz daha gayretli olalım arkadaşlar…

Cihan KÜSMEZ Kimdir ?

Makalelerinin Toplam Okunma Sayısı: 2.408.107


2002 yılında başladığım yazı hayatıma ilk önce 2007 yılında blogspot ile devam ederken daha sonra 2009 yılında Wordpress ile devam ettim. 2009'dan bu yana Cihan Blog'ta yazmaktayım. Yazılım, Diziler ve Sosyal Medya ağırlıklı yazıların yanı sıra güncel konular ile ilgili yazılar da yazmaktayım.